Karel Van Eetvelt nieuwe voorzitter VDAB

Op voorstel van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters heeft de Vlaamse Regering beslist om Karel Van Eetvelt aan te stellen als nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van VDAB. Hij volgt Jef Roos op, die om gezondheidsredenen gevraagd heeft om vervangen te worden.

Vanaf 1 juli neemt Karel Van Eetvelt het voorzitterschap van VDAB waar. Van Eetvelt is gedelegeerd bestuurder bij Febelfin, maar is als oud gedelegeerd bestuurder van UNIZO goed vertrouwd met de opdracht en werking van VDAB.

Vlaams minister Philippe Muyters:Karel kent de VDAB, de Vlaamse en federale arbeidswetgeving en het sociaal overleg als zijn broekzak. Hij is de geknipte man om het voorzitterschap waar te nemen. Ik ken Karel als iemand die in staat is om conflicterende meningen samen te smelten tot een werkbaar geheel, waarbij hij de strategische doelstellingen en het menselijke aspect niet uit het oog verliest. Dat heeft hij in het verleden voldoende bewezen tijdens zijn periodes als voorzitter van de SERV. Ik heb er alle vertrouwen in dat de VDAB met hem in goede handen is.”

Met de komst van Van Eetvelt neemt huidig voorzitter Jef Roos afscheid van de VDAB. Hij was voorzitter sinds 2010.

Vlaams minister Muyters: “Ik heb niks dan lovende woorden voor Jef en voor de manier waarop hij de afgelopen 8 jaar als voorzitter zijn rol gespeeld heeft. Hij heeft VDAB mee helpen groeien tot de stabiele en internationaal gewaardeerde organisatie die het vandaag is. Jef heeft zelf gevraagd om een stap terug te mogen zetten, en daar moet ik respect voor hebben. Ik wens Jef uiteraard het allerbeste in een hopelijk goede gezondheid.”

De voorzitterswissel zal plaatsvinden op de eerstvolgende raad van bestuur van VDAB.

Over Vlaams minister Philippe Muyters

Martelaarsplein 7 1000 Brussel